מהו מאגר אלסטי ואיך הוא יכול להוזיל את עלויות הענן החודשיות בארגונך?

מעוניין לשתף?

אנו בדאטה-סייט אוהבים להשתמש ב Azure SQL Databases. זהו שירות בסיס נתונים מנוהל, בו הלקוח לא דואג לתשתית עליה יושב השרת, אלא רק לבסיסי הנתונים שלו, כך שהמיקוד הוא על איכות.

כאשר מנהלים מספר בסיסי נתונים של אותה חברה ולכל בסיס נתונים ישנה דרישה מסוימת למשאבים, כגון זיכרון, IOPS וכוח עיבוד, הנקבעת בהתאם לעומסי העבודה הצפויים, נתאים את החבילה שתענה על צרכים אלו ותשרת את הארגון בהתאם לדרישות שהוגדרו. השאלה היא, איך נתמודד עם מצבים כאשר ניתקל בעומסי עבודה חריגים, לא צפויים, שיכולים לגרום להאטה או אפילו קריסת השירות.

בכדי להתגבר על משוכה זו, ניתן לחשוב שהדרך האידיאלית הינה לשפר/להגדיל את ביצועי המשאבים על מנת לענות על הדרישות בעת עומס העבודה החריג. אבל קיימת אופציה טובה ביותר להתמודד עם עומס לא צפוי על בסיסי נתונים אותה אנו מציעים ללקוחות שלנו, שהינה פתרון יעיל שמבטיח שימוש אידיאלי במשאבים. פתרון זה נקרא "מאגר אלסטי" (Elastic pool) שהינו איחוד של מספר בסיסי נתונים כך שישתפו ביניהם את המשאבים. המשאבים המשותפים מספקים אלסטיות ביצועית, כך שכל בסיס נתונים במאגר מקבל את המשאבים כאשר הוא זקוק לו.

בואו לא נשכח את הצד הכלכלי. הבעיה באופציית הגדלת ביצועי המשאבים, שתמחור כל בסיס נתונים הוא תמחור קבוע, לא קשור לצריכת המשאבים שלו ושעות "מתות" ושעות פעילות נכללות באותו תמחור, וכאשר מדברים על מאות ואלפי בסיסי נתונים, המחיר הופך להיות לא משתלם. לעומת זאת, בשימוש במאגר אלסטי, במקום לשלם על כל בסיס נתונים בנפרד, מוקמת קבוצה של בסיסי נתונים במסגרת תקציב מוגדרת וידועה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

אפריל 10, 2019   •

EXPERDA TEAM

WHAT IS THE MEANING OF SQL SERVER BI (BUSINESS INTELLIGENCE)?

פברואר 12, 2019   •

The Microsoft SQL Server 2017 is geared towards making SQL Server a platform that will enable users to make their choice of development languages, on-premises or cloud, data types, and operating systems.