איך שימוש בארכיטקטורת Microservices ישפיע על מורכבות בסיס הנתונים שלכם ומתי כדאי לכם להשתמש בה?

מעוניין לשתף?

היתרונות בשימוש במיקרושירותים באפליקציות מבוססות ביגדאטה

מיקרו-שירותים (Microservices) הינו ארכיטקטורת תוכנה בו אפליקציות מורכבות (מונוליטיות) מתכוננות להיבנות מיחידות קטנות המיועדות לביצוע משימות מוגדרות ומצומצמות, אשר יכולות להיפרס, לשנות את קנה המידה (scale) ולהתעדכן בצורה עצמאית.
ההבדל העיקרי הוא, שאפליקציה מבוססת מיקרו-שירותים מטפלת בצרכים הפנימיים של כל שירות והרבה יותר גמישה (מבנה, טכנולוגיות), בזמן שאפליקציה מונוליטית מטפלת בצרכיה של המערכת כולה ולכן קשיחה יותר. בהקשר של בסיסי נתונים, בעוד שאפליקציה מונוליטית תשתמש בבסיס נתונים משותף לכל השירותים, המגדילה את מורכבות בסיס הנתונים, אפליקציה מבוססת מיקרו-שירותים מבצעת הפרדה של בסיסי נתונים, מופשטת וברורה. אנו בדאטה-סייט מציעים שירות ומומחיות עבור כל אחת מהארכיטקטורות.

 

המושג ביג דאטה (Big Data) מייצג את מכלול האתגרים והטכנולוגיות הקשורים לאיסוף, אגירה וניתוח של כמויות נתונים (או מידע) גדולות מאוד, וגם כאן תוכלו להיעזר במומחים שלנו.

יתרונות בשימוש באפליקציות מבוססות מיקרושירותים במערכות ביגדאטה

שינוי קנה מידה של אפליקציה

אפליקציות מורכבות לא מאפשרות גמישות שאפליקציות מבוססות מיקרו-שירותים מאפשרות. באפליקציה מבוססת מיקרו-שירותים, כל מיקרו-שירות רץ בנפרד ויכול, מבחינה מספרית, לגדול ולקטון ללא תלות במיקרו-שירות אחר, ואפילו להתקיים במספר שרתים בו זמנית.

המשכיות ואיכות המידע

טכנולוגיית ביג-דאטה מעבדות מידע רב ובקצב מהיר מה שמגדיל את נפח המידע וגם מגדיל את המגוון והאמינות של מידע לא וודאי. שימוש באפליקציות מבוססות מיקרו-שירותים מאפשר לכך שאף חתיכת מידע לא תתפספס, ומאפשר לבצע עיבוד מידע רב יותר בכדי לשפר את איכות המידע המתקבל.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

ינואר 1, 2019   •

תחום העננים התפתח בשנים האחרונות ומציע כיום לכל ארגון את סוג הענן המתאים לצרכיו.

מרץ 15, 2019   •

AVIV MADMON

In this article, we will do a technical review and have an overview of some of the exciting new features of SQL Server 2019