האם כדאי לשדרג לSQL Server 2019? חידושים בהיבט ביצועים ואבטחת מידע

מעוניין לשתף?

אמנם הבשורה הגדולה של גרסת 2019 הינה כניסתה של SQL Server לעולם הביג דאטה עם יכולות כמו big data clusters, אך גרסת 2019 מביאה עימה בשורות חשובות גם עבור לקוחות שמנהלים מערכות תפעוליות ללא ביג דאטה. מבין היכולות החדשות הרבות של גרסת 2019 ישנם חידושים גדולים בהקשר של ביצועים ואבטחת מידע.

בסיס נתונים חכם

בסיס הנתונים החכם מאגד שורה של חידושים המשפרים את הביצועים של כל הworkloadים השונים  בבסיס הנתונים ללא צורך בהכנסת שינויים לאפליקציה או לאפיון של בסיס הנתונים. כחלק מהיכולת המאפשרות את בסיס הנתונים החכם ניתן להזכיר את Intelligent Query Processing. יכולת זו מאגדת גם היא שורה ארוכה של פיצ'רים המבטיחים שיפור בביצועים ללא מאמץ או צורך בהטמעת שינויים. מבין היכולות הרבות ניתן לציין את היכולות הבאות:

  • Adaptive Joins – מאפשרת בחירה של Hash Joins או Nested Loop Joins לאחר הסריקה של ה- Input הראשוני. וכך באופן אדפטיבי המערכת תחליט איזה סוג Join הינו יותר יעיל מבחינת הביצועים.
  • Batch mode memory grant feedbackעבור workloadים שחוזרים על עצמם, יכולת זו מחשבת את כמות הזכרון הדרוש לשאילתה וכך מעדכנת את ערך הקצאת הזכרון וכך מונעת הקצאה בלתי יעילה של זכרון.
  • Table variable deferred compilation – יכולת זו משפרת את הביצועים עבור שאילתות המתייחסות למשתני טבלאות. בזמן הקומפילציה של התוכנית הראשונית, יכולת זו מעבירה את האומדן המבוסס על משתנה המייצג את מספר השורות בטבלה. כך ביצוע של statement אשר מתייחס למשתנה טבלה ידחה עד לביצועו.
  • Scalar UDF Inlining – יכולת זו הופכת פונקציות סקאלריות (Scalar UDF) לביטויים רלציוניים ומכניס אותם לתוך השאילתה וכך משפר את הביצועים של שאילתות מסוג Scalar UDF על ידי מקבול התהליך.

ישנם עוד יכולות רבות שעושות אופטימיזציה של השאילתות באופן אוטומטי וכך משפרות את הביצועים באופן ניכר.

שימוש נרחב בטכנולוגיות In-memory

גירסת 2019 עושה שימוש נרחב בטכנולוגיות In-memory. טכנולוגיות אלה מנצלות שימוש בתשתית מודרנית כדי לאפשר ביצועים יוצאי דופן בscale נרחב. אמנם גרסאות קודמות כוללת תמיכה ב- in-memory OLTP, אך גרסה זו כוללת חידושים נוספים בתחום זה:

  • Memory-optimized TempDB Metadata – יכולת זו מאפשרת העברה של טבלאות מערכת, המשמשות לניהול המטאדאטה של הטבלה הזמנית, לטבלאות זמניות עם יכולות אופטימיזציה של הזכרון.
  •  In-Memory OLTP support for Database Snapshots – מאפשרת יצירת snapshotים של בסיסי נתונים הכוללים memory-optimized filegroups.

חידושים בתחום האבטחה

SQL 2019 גם מביאה בשורות חשובות בתחום אבטחת המידע. מבין החידושים ניתן למנות את:

  • Always Encrypted with secure enclaves – זהו שיפור של היכולת ה- Always Encrypted בכך שניתן לבצע חישובים על plaintext data בתוך איזור מאובטח של SQL Server המשמש כסביבה בטוחה לעיבוד מידע רגיש בצד השרת. איזור זה נראה כמו "קופסה שחורה" עבור התהליכים האחרים הרצים על גבי אותו שרת. כך לא ניתן לראות את המידע או את הקוד מבחוץ, גם לא באמצעות debugger.
  • Data Discovery & Classification – יכולת זו מאפשרת סיווג, תיוג והגנה על מידע רגיש בתוך בסיס הנתונים. כך ניתן יהיה לעמוד בדרישות מחמירות של תקינה, לנטר גישה למידע מסווג או רגיש ולבצע ביקורות אבטחה בצורה יעילה.

זהו כמובן קצה המזלג בכל הנוגע לחידושים של SQL Server 2019 עבור לקוחות שמנהלים מערכות תפעוליות ללא ביג דאטה. על כן ניתן לומר בהחלט שגירסה זו מהווה קפיצת מדרגה בכל האופנים, לרבות מהירות ביצועים, אבטחת מידע וזמינות.

ניתן ללמוד על יכולות נוספות כאן 

במאמר הבא נתייחס בצורה יותר מעמיקה לחידושים הנוגעים בעולם הביג דאטה לרבות נושא big data clusters.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

פברואר 5, 2019   •

YEHORAM DAN

Open Command Prompt in administrator mode

מרץ 6, 2019   •

EXPERDA TEAM

מודל ה - (CSP ( Cloud Solution Provider הינו מודל רישוי המותאם לעולם הענן. הוא מתבסס על תשלום חודשי לפי שימוש, עם גמישות ושקיפות מקסימליים.