הדרך לענן - כך תגיעו אל היעד

מעוניין לשתף?

מיגרציה של מסדי נתונים ל Azure

תהליך מיגרציה לענן מובנה בשני תהליכים עיקריים – הראשון הוא אומדן התאמת הסביבה הקיימת
(Migration Assessment) לענן והשני הוא ביצוע המיגרציה עצמה.

השלב הראשון בא לענות לנו בצורה חד משמעית – עד כמה הסביבה שלי מותאמת למעבר לענן והאם אני צריך לבצע שינויים כלשהם?

Database Migration Assistant

כאשר מסתכלים על התפתחות השירותים למעבר לענן, ניתן לראות כי Azure שמה דגש רב על כלים לאומדן ההתאמה לענן מלבד הכלים המשמשים למיגרציה עצמה. מלבד הכלי הכללי לאומדן התאמה לענן, Azure פיתח כלי ייעודי עבור אומדן התאמה של מסדי נתונים הנקרא (Database Migration Assistant (DMA.

כלי ה DMA מסייע לנו לבצע אומדן התאמה של שרתי ה on-prem SQL ל Azure SQL Instances, בין אם Microsoft SQL Server in an Azure virtual machine או Azure SQL database.

בשימוש בכלי זה אנו מקבלים דו"ח מפורט לגבי בעיות תאימות ולגבי מאפיינים שונים של שרת ה SQL שלנו שלא נתמכים, או נתמכים חלקית בשרת היעד ב Azure. מלבד דו"ח התאימות, כלי זה גם מסייע בתכנון שדרוג אפקטיבי של גרסאות שרת ישנות החל מ SQL Server 2005 לגרסאות עדכניות יותר, דבר שבסופו של דבר משפיע על שיפור הביצועים והאמינות.

השלב השני בתהליך המיגרציה הוא ביצוע המיגרציה עצמה, כאשר קיימת חשיבות עליונה בהשמת דגש על מיגרציה תקינה של מסדי נתונים. עבור כך Azure פיתח את Azure Database Migration Services. ה – DMS הינו שירות PaaS המשלב את היתרונות הקיימים בכלי ה (SQL Server Migration Assistant (SSMA בשילוב כלי ה – DMA.

Azure Database Migration

ה – DMS הוא שירות מיגרציה ייעודי למסדי נתונים המאפשר מיגרציה חלקה ופשוטה של מסדי נתונים ממספר מקורות כגון SQL, Oracle ו MySQL אל אחד מ Azure SQL Instances, זאת עם זמן השבתה (downtime) מינימלי. בנוסף למיגרציה של מסדי הנתונים, ה – DMS מאפשר לבצע מיגרציה של uncontained SQL objects.

חשוב לציין כי ביצירת פרויקט מיגרציה ניתן לבחור בין מצב מיגרצית online למצב מיגרצית offline, כאשר ההבדל ביניהם הוא באופי ההעתקה – מיגרציות offline מבצעות תהליך של גיבוי ושחזור של ה data עצמו (ללא ה schema), לעומת מיגרציות online המעתיקות גם את ה schema.

מיגרציה היא תהליך חשוב במעבר סביבה קיימת לענן. הערכה לא נכונה של המסקנות המתקבלות בשימוש בכלי
ה DMA יכולה להשפיע על פונקציונליות מסד הנתונים ב Azure, כך שביצוע המיגרציה בפועל לא יביא לתוצאות הרצויות. המומחיות של דטה סייט במסדי נתונים חולשת גם על שימוש נכון ומיטבי בכלי ה DMA ובשירות ה DMS. מומחי דטה סייט בעלי ניסיון רב במיגרציות של מסדי נתונים אל Azure, ומוכנים לסייע לך במיגרציה מהירה ותקינה של מסדי הנתונים שלך.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

פברואר 3, 2019   •

Microservices הינה ארכיטקטורת תוכנה בו אפליקציות מורכבות מתכוננות להיבנות מיחידות קטנות המיועדות לביצוע משימות מוגדרות ומצומצמות

ספטמבר 29, 2017   •

SQL Server Integration Services includes log providers that you can use to implement logging in packages, containers, and tasks